Uppdate

Har inte hunnit blogga dom senaste dagarna, har varit lite stressigt men men, nya tag.
Maddox är som vanligt väldigt busig och glad, full fart hela tiden. Han kan ibland vara lite "trotsig" eller olydig men han är ju som sagt en lite valp och när han är upphetsad så är det fullt förståeligt men vi jobbar på med träningen och det går framåt. Jag känner av att han är något dominant av sig ibland, han blir lite för tuff och vill inte lyssna. Men det är bara att vara stenhård och vissa vart gränserna går, man vill inte ha en hund som styr över en själv. Jag är ledaren och Maddox har fått detta bekräftat nu :)
Jag försöker verkligen nötta in kommandot: Nej och stanna. Nej sitter ganska så bra men ibland måste man säga det flera gånger och verkligen beskriva med kropp språket vad man menar. Det kommer sitta perfekt med tiden, bara att träna vidare. Jag försöker även att lära honom att stanna. Vi har precis börjat med det och han klarar det ibland men han förstår inte riktigt vad jag menar än. Det är bara att ligga i så kommer även det med tiden. :D Träning ger färdighet ^^
När det gäller rumsrenheten så går det väldigt bra. Maddox har börjat säga till när han behöver uträtta sina behov och det har fungerat klockrent. Nu händer det sällan olyckor inomhus och han har inte varit hos mig speciellt länge :) Nio dagar i dag.
Han är verkligen helt underbar, kunde inte ha fått en bättre hund. Han är en riktig buse men samtidigt världens kelgris när det passar :) Han pratar som bara den och är väldigt högljud haha kan vara lite jobbigt innan läggdags när han är på årets lekhumör och allt är roligt. Han är verkligen social mot andra och hälsar så glatt han bara kan. Finns inte mycket som skrämmer honom nu när han har blivit trygg här och han är väldigt tuff av sig. Han är väldigt fast vid mig och jag märker att han älskar mig lite mycket som jag älskar honom. Maddox ger mig allt det som jag hade hoppats på, han är som jag vill att en hund ska vara. Helnöjd med lillen :D
Jag lägger upp några bilder lite senare, nu ska vi ta oss en snabb liten tupplur.
/ Marcus

Kommentarer
Postat av: Sarah

Hej! Vad roligt att läsa hur det går för er, känner igen mycket av det ni skriver i våran valp :) Kanske kunde ordna en lekträff med valparna framöver!? Vi bor i Västerås så har ju nära. Mvh Sarah( äg Spottydost aqva marine)

2010-12-12 @ 15:36:32
URL: http://ayamalamute.weebly.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0